dimecres, 7 de maig del 2014

QUÈ (NO) LI DONA VALOR EDUCATIU AL MOVIMENT?


Aquest és el díptic de la meua companya Paula Sala i meu. Primer que tot, he de dir, que tant per ella com per a mi, aquest treball anomenat "Díptic", era algo nou per a nosaltres. Mai haviem fet un, ni tampoc haviem treballat sobre aquest. En el nostre Díptic intentem fer una distinció entre els valors educatius i els no educatius basant-nos en les teories de Peter Arnold. En el blog de l'assignatura Educació del moviment observem que segons Arnold, el qual té una perspectiva racionalista, el moviment és educatiu principalment quan té a veure en aprenentatges intrínsecament valiosos que sóls poden aprendre involucranse en la acció motriu, és a dir, movent-se. És el que ell denomina "dimensió en moviment".  

 


En la meua opinió, aquest díptic, m'ha servit per a entendre millor on vol arribar Arnold amb tots aquests coneixements. I no sols Arnold, perquè tot i que pensavem que teniem un gran díptic tant la meua companya Paula com jo, la decisió de Víctor de situar-nos en grups per a intercanviar els nostres díptics i analitzar-los detalladament, ens va fer reflexionar sobre el treball que havien realitzat els nostres companys i el que haviem realitzat nosaltres. Va ser ahí, on les paraules de Víctor i les dels nostres companys, van fer que modificarem el nostre díptic perque podia estar molt millor. Amb això vuic dir, que molts de nosaltres ens vam presentar amb el díptic acabat, però amb les idees menys clares que al finalitzar la classe i eixir per la porta d'aquesta. Per això crec que és una activitat molt encertada per part del professor, i que ens ha fet enriquir-nos dels coneixements que ens han proporcionat la resta de companys, com també esperem poder haver enriquit als demés, amb aquest, el nostre Díptic.

2 comentaris:

  1. Després de la reflexió que has fet dient que el treball de díptic ha sihut un encert del professor per que has aprés nous coneixements inclús després de acavarlo, te propose altra reflexió: si ens haguera fet un examen del tema del moviment educatiu i no educatiu, creus que haveres aprés lo mateix? Si es que no, no creus que moltes coses tenen que canviar en el sistema educatiu de hui en día?

    ResponElimina
  2. Estic d'acord en tu Vicent, es més, tinc una entrada on pot ser estiga la resposta que tu busques. S'anomena 'l'educació és la clau', la qual et recomane que li pegues una miradeta. En aquesta faig referència a la proposta que m'has fet i sols tinc una frase que dir-te; No deixaré que el resultat d'un examen decideixi el meu futur.

    ResponElimina