diumenge, 25 de maig del 2014

COMPARACIÓ "L'EDUCACIÓ, EL MOVIMENT I JO"


L'activitat que ens va proposar Victor el dilluns 20, em va resultar molt interessant. Tractava de dibuixar el que era "l'Educació, el moviment i Jo". Aquesta activitat la va manar Victor en el començament del curs, i per tant m'agradaria fer una xicoteta comparativa dels dibuixos en relació a el que és per a mi "l'Educació, el moviment i Jo".



Respecte al primer dibuix, el que puc dir és que en la gran majoria de l'aula hi havia una pregunta que girava entorn a un i cadascú de nosaltres. Que puc dibuixar? o millor dit que em ve al cap per a dibuixar alguna cosa relacionada amb aquests tres termes? Doncs bé, en el meu cas vaig dibuixar uns llibres representant l'educació, i dalt d'aquestos una pista de tenis, ja que es un dels esports que més m'agrada junt amb el futbol, i jo situat en l'acció d'un colpeig amb la raqueta de tenis representant el moviment. Si observem el dibuix actual, pareix que és prou semblant, però la major diferència la trobem en la forma de pensar.



En el dibuix actual, vuic destacar, que esta vegada també tenia algo en comú en la primera vegada, i era que tenia certs dubtes en el meu cap. No obstant això, eren dubtes positius per dir-ho d'alguna forma. Tenia molts dibuixos en ment per a intentar demostrar el que representava "l'Educació, el moviment i Jo", però vaig optar per dibuixar-ne aquest, tan semblant al primer i a la vegada tan diferent.

En aquest cas, els llibres continuen existint, però aquesta volta representaran el coneixement teòric, les bases del qual em serviran per a avançar i tindre una millor aplicació a la pràctica. Aquesta vegada ja no es una simple pista de tenis, sinò una pista de fútbol. Un esport que ha representat molt en la meua vida, i que mai he arribat a plantejar-me i reflexionar sobre alguns temes que hem tractat en classe. Els llibres, representen la base d'una piramide en la meua vida fins arribar al cim. Aquesta piramide escalonada, ens permitirà  l'escalada cap al cim, però no serà tan fàcil. Per a arribar dalt de tot, tindré que ajudarme dels suports que hi podem observar en el dibuix, representant els principis o valors étics, els quals m'ajudaran a arribar fins a lo més alt. M'ajudaran arribar fins al meu camp del que tota la vida he estat envoltat, per a quan arribe dalt reflexionar sobre els obstacles que he aconseguit superar, i on sols hem quedaria sortejar un últim obstacle: Les ideologies. Podriem dir, que la comprensió final d'aquest últim obstacle, dona lloc a un xut convertit en gol. Un gol que representa la Educació, a partir de la qual entren en joc els diferents mètodes d'ensenyament.

1 comentari:

  1. Molt interessant. Més que el coneiximient teòric, per a mi els llibres representen el compromis personal. Aprofundir en alló que considerem desitjable.

    ResponElimina